Turystyczna Liga Przeprawowa Runda VI

Turystyczna Liga Przeprawowa, czyli specjalnie dedykowana liga dla użytkowników samochodów 4×4, którzy lubią bawić się w terenie, ale w stylu delikatnym lub dla tych, którzy zaczynają swoja przygodę w terenie, a jednocześnie chcą czuć się zawodnikami rajdu przeprawowego i uczestniczyć na 100% w emocjach panujących podczas takiego wydarzenia.

Turystyczna Liga Przeprawowa jest bardzo mocno powiązana z Południową Ligą Przeprawową oraz Północną Ligą Przeprawową. Te imprezy są wspólnymi integralnymi Ligami i odbywają się w tych samych terminach i miejscach z tą różnicą, że Turystyczna Liga Przeprawowa ma swoją oddzielną klasyfikację i ma specjalnie dla siebie dedykowaną trasę oraz PKP-y i ma liczoną oddzielnie Klasyfikację Generalną w sezonie 2019. By być liczonym w Klasyfikacji Generalnej TLP trzeba wystartować w 5 z 7 rund zaplanowanych w 2019 zgodnie z kalendarzem imprez http://www.pt-serwis.pl/kategorie/kalendarz. Rozdanie i wręczenie pucharów oraz gala odbywa się podczas podsumowania sezonu 2019 podczas Integracji PT.

Co rozumiemy pod hasłem Klasa Turystyczna?

Klasa Turystyk – wymagania techniczne: Samochód z napędem 4×4: seryjny silnik zgodny z dowodem rejestracyjnym pojazdu, mosty i zawieszenie jak w oryginale z możliwością montażu liftu i blokad (jeżeli w oryginale występowało zawieszenie na resorach lub wahacze to tak musi pozostać), niedopuszczane jest przeniesienie chłodnicy na tył pojazdu. Karoseria seryjna, niezmodyfikowana, zamknięta. Dopuszczalna wyłącznie wewnętrzna klatka bezpieczeństwa. Dozwolone stalowe zderzaki, progi, snorkle, dodatkowe oświetlenie. Dopuszczalne opony typu AT, MT. Niedopuszczalny bieżnik typu simex, bogger, jodła lub inny agresywny.

Na czym polega rywalizacja w Klasie Turystycznej podczas Turystycznej Ligi Przeprawowej?

Załogi rywalizują w trakcie 8-godzinnego etapu dziennego, poruszają się po specjalnie dedykowanej i wytyczonej trasie tylko dla Klasy Turystycznej. Załogi zdobywają rozmieszczone po trasie PKP-Y czyli Punkty Kontroli Przejazdu. Dojazd do PKP-ów oraz cała trasa jest prowadzona poprzez Tracki GPS bezproblemowo obsługiwane na telefonach komórkowych. Oprócz PKP­-ów Załogi pokonują OS-y czasowe (wytaśmowana pętla, na której prowadzony jest pomiar czasu przejazd). W sytuacji kiedy dwie lub więcej załóg zdobędzie taką samą liczbę PKP-ów o kolejności zajmowanych miejsc decyduje suma czasów przejazdów OS czasowych.

Jak wygląda trasa i skala trudności dla Klasy Turystycznej?

Trasa, to kilkadziesiąt km dojazdówki prowadzonej możliwie jak największą ilością trasy terenowej, na trasie umieszczone są pojedyncze PKP-y jak i Sekcje z PKP – ami ( kilka lub kilkanaście ). Trasa może zawierać: koleiny, kałuże, delikatne zjazdy, podjazdy, lekkie brody, wszystko tak dostosowane, żeby załogi dobrze się bawiły i wyjeździły a nie walczyły o przetrwanie. Jeżeli ktoś ma ochotę przeżyć mocniejsze wrażenia zapraszamy do Klas wyższych typu Seryjny Wyczyn 🙂

Załoga w Klasie Turystycznej może składać się z max 4 osób.

KOSZT UCZESTNICTWA W JEDNEJ RUNDZIE TLP: załoga 2-osobowa ( koszt obejmuje : pakiet startowy – gadżety sponsorskie, naklejki startowe itp., koszulki, trak GPS z trasą oraz PKP-ami ) – kwota promocyjna 350 PLN od załogi na dwa tygodnie przed terminem danej Rundy TLP, a po tym terminie oraz w dniu zawodów 450 PLN; dodatkowa osoba uczestnicząca w imprezie (dodatkowa osoba w załodze) 150 PLN.

*Załoga składa się z dwóch osób (kierowca+pilot). W Klasie Seryjny Turystyk dopuszczamy start dodatkowych członków załogi (załoga może liczyć max 4 osoby) . Każda dodatkowa osoba to koszt 150 PLN / 1 os, ponadto powinna posiadać obowiązkowe NNW z rozszerzeniem o sporty motorowe. Dodatkową osobę proszę wpisać w rubryce “Uwagi”.

W razie pytań proszę o kontakt : 519 333 442 Maciek

Udostępnij to wydarzenie
Zostaw komentarz

Szczegóły wydarzenia

Cześć!

Rozbudowujemy cały czas dla Was naszą bazę danych. Mogą czasowo występować utrudnienia i błędy, za które przepraszamy. Prosimy o wyrozumiałość – Autoholicy.